Klientská zóna Jenda
Příspěvek na bydlení, přídavek na dítě a rodičovský příspěvek nyní vyřídíte snadno online z pohodlí vašeho domova. Využijte Jendu, klientskou zónu Ministerstva práce a sociálních věcí.
Na webu jenda.mpsv.cz se přihlásíte prostřednictvím identity občana, tedy například přes bankovní identitu nebo mobilní klíč e-govermentu. Po přihlášení si vyberete příspěvek, o který máte zájem, a vyplníte jednoduchou žádost. Nahrajete potřebné dokumenty - jde pouze o informace, které si stát nemůže dohledat sám (například vaše náklady na bydlení). Abychom vám vše zjednodušili, bude nám stačit nahrát pouze scan nebo fotku. A máte hotovo.
Jdeme s dobou. Vy nikam chodit nemusíte, požádejte si o dávky online.
Žádat online můžete už dnes
Jak funguje zpracování online žádosti?
Nevíte, jak funguje zpracování online žádosti, a proto máte strach o příspěvky takto žádat? Nebojte se. Je to opravdu jednoduché.
Žádost putuje nejprve ke kontrole specializovanému pracovišti, takzvanému back-office. Pokud ve Vaší žádosti bude chybět nějaký údaj či dokument, přes Jendu vám kolegové z back-office pošlou žádost o doplnění. Nemusíte se bát, že by kvůli chybějícím nebo nesprávným údajům zůstala žádost nevyřízená. Vždy vás budeme kontaktovat a společně žádost doplníme či opravíme.
Co říkají klienti na online žádosti?
Už více než polovina rodičů žádá o rodičovský příspěvek online prostřednictvím Klientské zóny Jenda. To je skvělé. A abychom se mohli neustále zlepšovat, pravidelně také měříme spokojenost klientů s podáváním online žádostí. A jak si stojíme? Jenda dostal od žadatelů jedničku! I díky tomu víme, že jdeme správným směrem. Naše data jasně ukazují, že online žádosti jsou uživatelsky přívětivé, jednoduché a rychlé. A to je našim cílem.
Co říkají rodiče na online žádost o rodičák?
- Je to naprosto super a žádost jsem měla podanou za 2 minuty. Paráda, moc za tuto aplikaci a vaši práci děkuji!
- Byla jsem se vším spokojena. Při podání žádosti není z mého pohledu potřeba cokoli vylepšovat. Vše jsem zvládla jednoduše a rychle z pohodlí domova.
- Vše je jednoduché, srozumitelné, návodné a intuitivní. Podání žádosti trvalo pár minut, je skvělé, že není třeba pořád dokola vyplňovat údaje a dokládat dokumenty, které stát už dávno zná nebo je dokonce sám vydal.
- Jsem úplně ohromena - v pozitivním slova smyslu. Před 2 lety na prvního syna jsem musela osobně na úřad a byl to naprostý horor. Tohle je boží!
Klientskou zónu pro vás budeme i nadále rozšiřovat
Ministerstvo práce a sociálních věcí je příjemcem podpory projektu Klientská zóna, registrační číslo CZ.31.1.0/0.0/0.0/22_031/0010275 financovaného z Národního plánu obnovy, komponenty 1. 1 Digitální služby občanům a firmám
Poslední aktualizace: 25. 9. 2024