Veřejná zakázka na "Vzdělávání v zavádění standardů kvality sociálních služeb"
Ministerstvo práce a sociálních věcí České republiky
Odbor sociálních služeb
vyhlašuje v rámci Operačního programu Rozvoj lidských zdrojů (OP RLZ), opatření 2.1. - Integrace specifických skupin obyvatelstva ohrožených sociální exkluzí
veřejnou zakázku na téma:
"Vzdělávání v zavádění standardů kvality sociálních služeb"
Výzva je vyhlášena ve smyslu zákona č. 40/2004 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, a byla zveřejněna dne 28. listopadu 2005 pod evidenčním číslem 50014733 na adrese: www.centralniadresa.cz, kde je možné získat bližší informace o veřejné zakázce a kontaktní adresu pro zaslání zadávacích podmínek.
1. Obsah a cíle projektu
Hlavním záměrem předkládané veřejné zakázky je vytvoření jednotného systému na zavádění Standardů kvality sociálních služeb (MPSV 2002), dále jen "národní Standardy kvality" a podpora jednotné tvorby standardů pro jednotlivé typy sociálních služeb. Cíl bude naplněn prostřednictvím průvodců v zavádění národních Standardů kvality, kteří budou vzděláni v nově vytvořeném a pilotně ověřeném vzdělávacím programu. Dále bude podpořen proces tvorby typových standardů kvality, které budou vytvářet zastřešující subjekty pro jednotlivé druhy sociálních služeb.
Tyto produkty by měly být vytvářeny v rámci konzultačního procesu zainteresovaných subjektů a práce pracovních skupin (zejména zadavatelů, poskytovatelů, uživatelů, odborných organizací a asociací sociálních služeb, MPSV) , jejich tvorba by měla vycházet také z analýz, které jsou v projektu požadovány.
V rámci závěrečného vyhodnocení veřejné zakázky dodavatel navrhne optimální způsob pokračování nastaveného systému vzdělávání v zavádění standardů kvality sociálních služeb v ČR.
Základní požadavky na řešení zakázky
- Pro účely realizace projektu zřídí dodavatel hodnotící a monitorovací skupinu, která bude sestavena ze zástupců - budoucích průvodců v zavádění národních Standardů kvality sociálních služeb, zadavatelů, poskytovatelů a uživatelů sociálních služeb, MPSV, zástupce dodavatele popř. dalších vybraných zástupců organizací či odborníků působících v oblasti sociálních služeb. Tato skupina bude spolupracovat s případnými dalšími pracovními skupinami projektu a hodnotit jejich výstupy.
- Jednotlivé aktivity budou vytvářeny v souladu s koncepčními materiály MPSV, s návrhem event. platným zněním zákona o sociálních službách a dalšími výstupy realizovanými v oblasti kvality v sociálních službách.
- Pro jednotlivé cíle bude dodavatel vytvářet pracovní skupiny složené z relevantních zástupců působících v dané oblasti, které budou koordinovány hodnotící a monitorovací skupinou projektu.
- Dodavatel navrhne a po schválení ze strany zadavatele implementuje metody kvality (např. EFQM) do procesů realizovaných v projektu.
- Dodavatel bude spolupracovat s dalším dodavatelem veřejné zakázky na "Vzdělávání inspektorů kvality sociálních služeb" (předávání průběžných informací o výstupech projektu, spolupráce při vytváření pracovních skupin, implementace výstupů projektu do programů, apod.).
- Zadavatel požaduje v případech, kde je více rovnocenných způsobů řešení, aby dodavatel předložil ke schválení zadavateli všechny tyto rovnocenné varianty.
- V případě, že je po dodavateli požadováno předložení návrhu, předkládá neprodleně dodavatel zadavateli tento materiál ke schválení tak, aby co nejdříve pokračoval dále v plnění zakázky. V případě, že je dodavateli uloženo při realizaci dílčích aktivit konzultovat se zadavatelem, vyhrazuje si zadavatel v těchto případech právo veta.
- Dodavatel navrhne variantně zadavateli, jak řešit záruku kvality (odborné záštity).
- Výstupní materiály budou soustředěny u zadavatele. Postupy, metodiky a základní "know how" vytváření typových standardů zůstanou majetkem zadavatele. Ostatní vlastnická práva budou striktně stanovena smlouvou mezi zadavatelem a dodavatelem.
Cíle veřejné zakázky
Všeobecným cílem veřejné zakázky je na základě zmapování současné situace v oblasti zavádění národních Standardů kvality a na základě již exitujících typových specifických standardů kvality sociálních služeb, vytvořit jednotný systém pro vzdělávání v zavádění národních Standardů kvality v sociálních službách. A dále pak vytvořit jednotnou metodiku pro vznik typových standardů kvality a podpořit rozvoj a revizi již existujících standardů kvality a vzdělávacích programů. Tyto produkty by měly být vytvářeny v rámci konzultačního procesu zainteresovaných subjektů (zejména zadavatelů, poskytovatelů, uživatelů, odborných organizací a asociací sociálních služeb, MPSV).
Cíl A - Vzdělávání v zavádění národních Standardů kvality sociálních služeb
- Specifický cíl A1) Detailní zmapování a analýza současného stavu vzdělávání v zavádění národních Standardů kvality
- Specifický cíl A2) Vytvoření vzdělávacího programu pro průvodce v zavádění národních Standardů kvality
- Specifický cíl A3) Výběr průvodců v zavádění národních Standardů kvality a jejich vyškolení (tj. pilotní ověření vytvořeného vzdělávacího programu pro průvodce v zavádění národních Standardů kvality)
- Specifický cíl A4) Vytvoření metodiky pro výkon činnosti průvodce v zavádění národních Standardů kvality
- Specifický cíl A5) Pilotní ověření metodiky pro výkon činnosti průvodce v zavádění národních Standardů kvality
Cíl B - Vytvoření typových standardů kvality a vzdělávacích programů v zavádění typových standardů kvality sociálních služeb
- Specifický cíl B1) Detailní zmapování a analýza současného stavu vytváření typových standardů kvality sociálních služeb v ČR (existence typových standardů asociací a odborných organizací pro jednotlivé typy sociálních služeb)
- Specifický cíl B2) Vytvoření hlavní pracovní skupiny pro tvorbu typových standardů kvality a jednotné metodiky pro tvorbu typových standardů kvality
- Specifický cíl B3) Oslovení asociací a odborných, profesních organizací , aby se zapojily do procesu vytváření typových standardů kvality pro jednotlivé typy sociálních služeb - pilotní ověření vytvořené metodiky ve Specifickém cíli B2
- Specifický cíl B4) Vytvoření typových standardů kvality a jejich předání na MPSV
- Specifický cíl B5) Vytvoření vzdělávacích programů pro jednotlivé typy sociálních služeb (u kterých jsou vytvořeny typové standardy kvality podle jednotné metodiky) v zavádění typových standardů kvality a jejich příprava k akreditaci podle zákona o sociálních službách
- Specifický cíl B6) - Pilotní ověření vzdělávacích programů pro typové standardy kvality
Časové milníky
Milníky harmonogramu plnění veřejné zakázky
(hlavní termíny, které musí byt dodrženy, pro plnění jednotlivých etap veřejné zakázky)
Detailní zmapování a analýza současného stavu vzdělávání v zavádění standardů kvality sociálních služeb | do 31. května 2006 |
Detailní zmapování a analýza současného stavu vytváření typových standardů kvality sociálních služeb v ČR | do 31. května 2006 |
Vytvoření hlavní pracovní skupiny pro tvorbu typových standardů kvality | do 30 června 2006 |
Vytvoření 1. verze vzdělávacího programu pro průvodce | do 31. srpna 2006 |
Vytvoření metodiky pro typové standardy kvality | do 30. září 2006 |
Vytvoření typových standardů kvality a jejich předání na MPSV | do 30. listopadu 2007 |
Vyškolení průvodců v zavádění národních standardů kvality | do 31. ledna 2008 |
Pilotní ověření metodiky pro vytváření typových standardů kvality | do 31. leden 2008 |
Vydání definitivních verzí všech požadovaných dokumentů | do 31. ledna 2008 |
Publicita a propagace dosahovaných výsledků:
Gesci za realizaci publicity a propagaci dosahovaných výsledků má zadavatel. Dodavatel na realizaci publicity a propagace úzce spolupracuje se zadavatelem. Cílem je informovat odbornou a laickou veřejnost o průběhu řešení projektu.
V rámci projektu proběhnou tyto aktivity:
- celostátní propagace projektu v médiích a odborných periodikách včetně úvodní a finální tiskové konference,
- odborné semináře o dílčích výstupech projektu v regionech,
- závěrečná celostátní konference (dvoudenní) k dané tématice a dosaženým výsledkům projektu,
- tvorba a distribuce informačních materiálů. Cílem je v průběhu řešení projektu vydat 5 druhů informačních letáků (cílené na uživatele, poskytovatele, rodinu, veřejnost, zřizovatele a zadavatele), v celkovém nákladu 10000 ks. Vytvořené metodiky (metodika vzdělávacího programu průvodců, metodika pro výkon činnosti průvodce, metodika pro vytváření typových standardů kvality) a soubor typových standardů kvality pro jednotlivé sociální služby dodavatel ve spolupráci s řešitelem vydá ve formě CD-Rom v nákladu 300 ks. Materiály budou distribuovány zájemcům z řad vzdělavatelů, poskytovatelů a zadavatelů sociálních služeb. Distribuční seznam vznikne v průběhu řešení projektu,
- webové stránky s tematikou standardů kvality sociálních služeb - zřídit hned na začátku projektu a průběžně doplňovat o aktuální informace o realizaci projektu - měsíční aktualizace, na stránkách bude zvýrazněno logo ESF a EU,
- výše uvedené aktivity musí být spojeny takovým způsobem, aby vytvořily informační kampaň prezentující systém vytvořený v projektu. Pro systém vytvořený v tomto projektu bude zajištěno řádné pokračování i po skončení podpory projektu,
- v případě vydávání propagačních materiálů bude materiály označovat v souladu s Manuálem vizuální identity (viz příloha č. 1 k Zadávací dokumentaci), minimálně logem EU a ESF,
- v případě pořádání akcí souvisejících s realizací projektu zajistí, aby místnosti byly označeny logem ESF a vlajkou EU.
Bližší informace je možné nalézt v zadávacích podmínkách v části 8.
2. Oprávnění žadatelé a partneři
Účast ve výběrovém řízení je otevřena za stejných podmínek všem fyzickým a právnickým osobám. Uchazeči (včetně firem tvořících totéž právní uskupení) mohou podat pouze jednu nabídku.
Uchazeč musí splnit základní kvalifikační kritéria podle zákona č. 40/2004 Sb., o veřejných zakázkách, v platném znění.
Zahraniční osoba prokazuje splnění základních kvalifikačních kritérií doklady podle právního řádu platného v zemi jejího sídla, případně bydliště. Doklady prokazující splnění kvalifikace předkládá zahraniční osoba v původním jazyce současně s jejich úředně ověřeným překladem do českého jazyka.
Bližší informace je možné nalézt v zadávacích podmínkách v části 12,13 a 14.
3. Rozpočet a doba plnění zakázky
Zahájení plnění veřejné zakázky začne v roce 2006 po podpisu smlouvy a skončí v roce 2008. Výše podpory na předložený projekt by neměla přesáhnout 13.400.000,-Kč bez DPH. Projekt vybraného subjektu bude hrazen do výše 100 % uznatelných nákladů.
Bližší informace je možné nalézt v zadávacích podmínkách v části 11 a 18.
4. Hodnocení nabídky
Hodnocení nabídek provede hodnotící komise podle kritéria ekonomické výhodnosti nabídky. Kritérium ekonomické výhodnosti nabídky je stanoveno následovně:
- metoda realizace jednotlivých aktivit projektu
- nabídková cena
- srozumitelnost
- harmonogram realizace projektu v návaznosti na kvalitu plnění jednotlivých aktivit
- rozsah a kvalita poskytovaných garancí
Bližší informace je možné nalézt v zadávacích podmínkách v části 15.
5. Termíny pro podávání nabídek a kvalifikačních kritérií
Kvalifikační kritéria a nabídka musí být doručeny v obálce doporučeně poštou nebo osobně na adresu Ministerstva práce a sociálních věcí, Na Poříčním právu 1, 128 01 Praha 2, Česká republika, a to v pracovní dny v úředních hodinách (PO-ČT 7:30 - 16:15, PÁ 7:30 - 15:00), ale nejpozději dne 20.1.2006 do 14:00 hodin SEČ.
Bližší informace je možné nalézt v zadávacích podmínkách v části 16.