Informační karty a sdělení při zaměstnávání cizinců
Jistě víte, že v případě zaměstnávání cizinců vám vzniká povinnost hlásit tuto skutečnost Úřadu práce ČR. V rámci zlepšování služeb a modernizace úřadu jsme přistoupili k plné digitalizaci tohoto úkonu.
Od 1. července je zasílání těchto informací možné výhradně jedním z těchto tří digitálních kanálů:
- Vyplněním formuláře na webu
- Zasláním XML souboru do datové schránky Úřadu práce ČR
- Přímou integrací Vašeho informačního systému s rozhraním MPSV
Otázky a odpovědi k informačním kartám
Odpovědi na nejčastější otázky naleznete ZDE.
Vyplnění webového formuláře
Informační karta* - nástup/změna/ukončení
Pro vyplnění webových formulářů je nezbytné přihlásit se pomocí datové schránky.
Zaslání XML souboru datovou zprávou
Informační karta* - nástup/změna/ukončení
XML editor umožní vygenerovat XML soubor k následnému zaslání na speciální datovou schránku Úřadu práce: 2akmgv5.
V jedné zprávě můžete odeslat vždy pouze jeden XML soubor.
Přímá integrace na rozhraní MPSV
Všechny potřebné informace naleznete na vývojářském portálu MPSV.
Podání v zastoupení je možné pro subjekty, kterým byla zaměstnavatelem vystavena plná moc k úkonům a službám ČSSZ a Úřadu práce ČR (více na webu ČSSZ).
Informační povinnost zaměstnavatele se považuje za splněnou úspěšným podáním (po kterém zaměstnavatel obdržel do datové schránky osvědčení o digitálním úkonu)
INFORMAČNÍ KARTA* = pro občana EU/EHP a Švýcarska nebo jeho rodinného příslušníka, nebo cizince, který nepotřebuje pracovní oprávnění (např. občana Ukrajiny s udělenou dočasnou ochranou)
SDĚLENÍ* = pro cizince - držitele pracovního oprávnění (povolení k zaměstnání, zaměstnanecká karta, modrá karta, karta vnitropodnikově převedeného zaměstnance)
Máte dotaz?
V případě dotazů se neváhejte obrátit na Call centrum Úřadu práce ČR na čísle +420 950 180 000 nebo e-mailem: callcentrum@uradprace.cz.
PO: 8:00 - 17:00 | ÚT: 8:00 - 15:00 | ST: 8:00 - 17:00 | ČT: 8:00 - 15:00 | PÁ: 8:00 - 13:00
V případě technických potíží se obraťte na IT podporu MPSV: ITpodpora@mpsv.cz.
Jak jsme dále zasílání zjednodušili?
U agendy Informačních karet se bude nově používat pouze jeden formulář, prostřednictvím kterého budete hlásit jak nástup, tak i odchod vašeho zaměstnance. Pokud při nástupu rovnou uvedete i termín ukončení činnosti (např. při poměrech na dobu určitou), který bude dodržen, nemusíte další kartu zasílat.
Zaměstnancům úřadu odpadne další manuální činnost a budou se moci více věnovat klientům.
Digitalizace MPSV
Moderní úřad - Kvalitní služby - Spokojený klient
Poslední aktualizace: 17. 9. 2024